Čo to je obsahový marketing a prečo ho v marketingovom mixe používať?

 

Obsahový marketing vzbudzuje stále vyššiu pozornosť. I SEO odborníkom je tento nástroj dobrým pomocníkom. Ale tých ktorí obsahový marketing skutočne vedia robiť je stále málo.  Frázu  „content is king“ poznáme od Billa Gatesa už dlho. Ale aký je rozdiel medzi kvalitným obsahom a obsahovým marketingom?

 

Čo to je obsahový marketing?
 „Je to umenie komunikovať so svojimi zákazníkmi zrozumiteľnou rečou. Tobôž by ste im niečo predávali. Je to forma nenúteného inšpirujúceho marketingu, nie produktovo zameraného obsahu. Text  musí byť informatívny, poučný, zábavný,…. Publikovaním takéhoto typu obsahu získate pozornosť svojich potenciálnych zákazníkov. Je potrebné im ukázať svoju odbornosť. Vďaka tomu si budujeme s nimi vzťah a zákazníci vám začínajú veriť. Majú záujem obchodovať s vami. Je to pravidelná tvorba obsahu digitálnymi cestami za účelom dosahovania lepších cieľov a zvyšovania zisku spoločnosti.“

Čiže je to:

  • Inšpirujúca a efektívna tvorba obsahu prepojená na komplexnú marketingovú stratégiu.
  • Komunikácia je zameraná na konkrétne cieľové skupiny a reálnych zákazníkov.
  • Nenútená forma podpory predaja vašich produktov a služieb tak, aby vás zákazníci mali radi a vy ste dosahovali  plnenie obchodných cieľov.
  • Premyslený systém na vybudovanie dôveryhodnej značky na trhu vo vašom odbore.

 

Aký je teda rozdiel medzi obsahovým marketingom a kvalitným článkom?
Pre lepšie pochopenie: Jeden kvalitný článok sám o sebe veľa úžitku neprinesie.
ALE
Pokiaľ je kvalitný článok súčasťou premyslenej stratégie obsahového marketingu,  má cieľ a vy ním zasiahnete do potrieb vašich zákazníkov, toho čo aktuálne riešia, môžu sa diať divy.

 

Prečo teda používať obsahový marketing?
Z hľadiska SEO je totiž kvalitný a zaujímavý obsah jedna z jeho hlavných častí.
Ako som už spomenula, pokiaľ to s vašim podnikaním myslíte vážne, tak obsahový marketing by mala byť dôležitá súčasť dlhodobej stratégie. Teda môžeme povedať, že je to súhrn moderných nástrojov marketingovej stratégie. A kvalitný sled článkov je jeho súčasťou.

 

Mám obsah a čo ďalej?
Potom na rad prichádza veľmi dôležitý fakt a ním je distribúcia toho čo ste vytvorili smerom k vašim potencionálnym zákazníkom. Na to slúži dobre premyslená online stratégia, ktorého súčasťou sú aj kvalitné SEO, AdWords a natívna reklama. Na Slovensku celkom čerstvý pojem a relatívne mladá vec. Len minulý rok ju priniesla Švédska spoločnosť Strossle.

 
Na budúce niečo o viac efektívnej distribúcií vášho obsahu a natívnej reklame.

Eva@ Eva Marková

markova@mediadom.sk
0903 125 413
Senior konzultantka / stratég

Viac ako 15 rokov praktických skúseností s marketingom pre malé a stredné podniky.

 

 

Zdielať na Facebooku | | Email Email | RSS RSS