8 spôsobov ako aj malá firma dokáže osloviť svojich zákazníkov

Našťastie existuje niekoľko overených spôsobov, ako môžu živnostníci a malé podniky zlepšiť svoju pozíciu na miestnom trhu.

Prinášam vám niekoľko rád ako na to:  

1. Vlastnite svoju web stránku 

Živnostníci a malé podniky musia byť  online. To znamená, mať vlastnú web stránku aby boli potencionálnymi zákazníkmi rýchlo vyhľadateľný.

Webstránka slúži  na to, aby ste si budovali svoje vlastné meno (značku) a časom vás aj vďaka nej oslovili zákazníci sami.

Na stránku je potrebné umiestňovať vhodne napísané informácie z vašej profesie, ktoré sú prínosné pre vášho potenciálneho zákazníka.

Web stránka je vašou reklamou na internete, ktorá je dostupná 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Veľké množstvo zákazníkov, ktorí sú tesne pred kúpou, vyhľadávajú informácie o službách a výrobkoch práve na internete. Pokiaľ vy takéto informácie máte na svojom webe a svojim obsahom na ňom vzbudzujete dojem odborníka, je pravdepodobné, že potenciálny zákazník nakúpi práve u vás.

pexels-photo-106344.jpeg

2. Zlepšite si SEO optimalizáciu web stránky

Čo je to SEO? Search engine optimization, teda optimalizácia webovej stránky pre internetové vyhľadávače. Keď sa váš web kamoší s vyhľadávačom ako Google, Yahoo či Zoznam, potom sa dostáva vo výsledkoch vyhľadávania na popredné miesta a vy získate viac návštevníkov. Správnym SEO oslovíte veľký počet nových návštevníkov, ktorí pristupujú k službám cez internetové vyhľadávače. A okrem iného, dobre vytvorený web s kvalitným obsahom si návštevníkov nájde aj bez použitia reklamy (neplatíte za žiadne prekliky). Ak to so svojim podnikaním myslíte vážne, nezabudnite sa registrovať v službách Google a na jeho partnerských weboch.  Zvýši sa tým dôveryhodnosť z pohľadu vyhľadávača Google.

Neviete ako? Poradíme Vám. Kvalitné SEO pomôže generovať väčšiu návštevnosť na vašich webových stránkach a nakoniec aj vedie k zvýšeniu obratu a predaja vo vašom podnikaní.

3. Požiadajte klientov o recenzie, online hodnotenia

On-line hodnotenia sú dôležitou súčasťou SEO a to nielen na Google, ale aj na sociálnych sieťach ako sú Linked In a Facebook. Navyše on-line hodnotenia sú moderné verzie ústneho podania reklamy a môžu presvedčiť zákazníkov pri nákupnom rozhodovaní. Preto je dôležité udržiavanie dobrých vzťahov a získavanie referencií od svojich zákazníkov.

4. Nastavte si správny e-mail marketing

E-mail marketing je nedocenený marketingový nástroj najmä pre živnostníkov, malé a stredné podniky. Je to škálovateľný nástroj pre komunikáciu s existujúcimi aj novými potenciálnymi zákazníkmi. V špecifických segmentoch a B2B podnikaní dáva v súčasnosti väčšina malých podnikateľov viac energie do sociálnych médií ako do e-mail marketingu. Hoci e-mailový marketing získa trikrát väčšie výsledky a dosiahne o 20 percent vyššiu hodnotu preklikov na vašu web stránku. Kľudne využite e-mailové nástroje, ktoré sú zadarmo k dispozícií ako napr. MailerLite. Dôležitý je obsah a forma.

Nemáte ľahkosť v písaní?  Vytvoríme Vám vzory predajných a informačných e-mailov a vy si ich môžete spravovať už sami.

5. Vyčleňte sa z davu

Srdcom biznisu sú malé a stredné podniky. Dokonca aj v stále viac digitálnom svete existuje niekoľko účinných spôsobov ako zaujať tak, aby ste sa v silnom svete konkurencie vhodne odlíšili a tak vynikli.

6. Staňte sa aktívni v komunite

Šikovní živnostníci a malé podniky sú často považované za “chrbticu” komunít. Výsledkom je, že miestne firmy sa môžu odlíšiť a zostať aktívne v miestnych komunitách. Ako štart sa môžete pripojiť k miestnym organizáciam a nájsť príležitosti na vašom cieľovom trhu. Sociálne napojenie v miestnej komunite je vynikajúci marketingový nástroj a skvelý spôsob ako získať pozitívne PR.

7. Zamerajte sa na skúsenosti zákazníkov

Ak sú malé a stredné podniky chrbticou komunity, potom zákazníci sú srdcom malých podnikov. Teda je dôležité, aby ste svoj biznis cieľ zamerali na získavanie čo najlepších vzťahov so zákazníkmi. Môžete dominovať na svojom lokálnom trhu tým, že poskytujete profesionálny zákaznícky servis s priateľskou atmosférou. Získate tým úprimnejšie názory, spätnú väzbu od zákazníkov použiteľné pre svoje strategické rozhodnutia.

pexels-photo-110469.jpeg

8. Nebojte sa zmien

Prispôsobiť sa trendom na trhu je u živnostníkov a malých a stredných podnikateľov jedna z najťažších vecí. Avšak neschopnosť prispôsobiť sa meniacim sa trendom na trhu vás môže zničiť rýchlejšie ako ktorákoľvek aktivita konkurencie. V skutočnosti však samostatnosť a flexibilita sú dve veľké výhody, ktoré malé podniky majú v porovnaní s veľkými hráčmi- konkurenciou. Byrokracia väčších firiem môže sťažiť rýchlosť prijímania reštrukturalizačných, strategických a inovatívnych zmien v podniku. Ako malý podnik ste schopný sa prispôsobiť relatívne rýchlo. Voľne dostupné systémy, nástroje na podporu vzťahu zo zákazníkom vám pomôžu využiť ponúkané príležitosti. Vhodne si nastaviť marketingové nástroje tak, aby sa zlepšil vzťah so zákazníkom.

Život podnikateľa môže byť niekedy náročný. Z nasýtenia miestnych trhov a pod tlakom globalizácie ste nútený urobiť závažné často-krát aj riskantné rozhodnutia. Avšak existuje niekoľko stratégií, ktoré malým a stredným podnikom môžu zlepšiť ich konkurenčné postavenie.

Nezabudnite si budovať vlastnú pozíciu na trhu. Online je stále viac dôležitý a naďalej pokračujte v zlepšovaní si vzťahov so zákazníkmi. Nebojte sa zmien.

Eva @ Eva Marková

markova@mediadom.sk
0903 125 413
Senior konzultantka / stratég

Viac ako 15 rokov praktických skúseností s marketingom pre malé a stredné podniky.

Zdielať na Facebooku | | Email Email | RSS RSS